منذ 3 شهور

- الصلاه حلوه ؟ .. طبعا الصلاه حلوه , الصلاه بتهون عليك الحُزن والتعب النفسي اللي انت مش قادر تتغلب عليه , الصلاه بتشيل تعب الجسم وتخليك انسان تاني , انسان نضيف , الصلاه بتريح القلب والبال وبتخلي حياتك كويسه , الصلاه هيا اول طريق لكل حاجه انت عايزها اول طريق لـ راحه قلبك وبالك اول طريق لـ حلمك اللي ليك سنين مش عارف تحققه , الصلاه خير لكل حاجه واول حاجه قلوبنا, لما تكون زعلان قوم صلي وامسك المصحف كلم ربنا وشوف بعدها هتكون حاسس بـ اي او عامل ازاي , لو حالك وقف ومش لاقي شغل قول "اللهم قدرلي الخير حيث كان" الصلاه حلوه وقرب ربنا دايما جميل , قربوا من ربنا ، ربنا فعلا جميل💚.

منذ 4 شهور

"..وَجَعَلْنَا لِمَهْلِكِهِم مَّوْعِدًا"اللهم عجل بهلاك اليهود الكفرة اللهم دمرهم اللهم شُل أركانهم اللهم أرنا فيهم يوماً أسودٰاللهم إجعل كيدهم في نحورهم اللهم زلزل الأرض تحت أقدامهماللهم إقذف الرعب في قلوبهم واجعل بأسهم بينهم شديد يا ربّنا':(💔

منذ 4 شهور

أهلاً يجمـيلة القلـــب .. "!) حابه أقولڪ إن مفـيش حـاجـه مستحيل،  يمڪـن في حاجـات ڪتير صعـبة هتواجهڪ بس لازم تڪمـلي للأخـر،  عشـانڪ إنتِ مـش عشـان حد،  وزي ما فيـه صبـر وعزيمـة على إنڪ تڪمـلي طريقڪ،  فيه جبر لقلبـڪ مـستنيـڪي،  إن الله لا يضـيع أجر من أحـسن عملا..."💗""".

منذ 4 شهور

يا من تعيش بين الإيمان والإنتكاسيقول الشافعي رحمه الله : " إن كنت في الطريق إلى الله فاركض ، فإذا صعب عليك فهرول ، وإذا تعبت فامشي ، فإن لم تستطع فسر ولو حبوا لكن إياك والرجوع ". ويقول الألباني رحمه الله : " الطريق إلى الله طويل ، ونحن نمشي فيه كالسلحفاة ، ليس المهم أن تصل ، المهم أن تموت على الطريق ". ما دمنا على هذه الأرض سنخطئ ونخاصم ونبخل أحيانا ، لن نكون ملائكة مهما حاولنا ، وقد قال العارفون بالله : " لم يكن أبدا من شروط السير إلى الله أن تكون بحالة طهر ملائكية ، سر إليه بأثقال طينك فهو يحب قدومك عليه على أي حال كنت ". فلا تحيدوا عن الطريق أبدا وجاهدوا واسعوا. ثبتنا الله وإياكم💧اللهم أحسن خاتمتنا.

منذ 4 شهور

|🩵🖇 الخمار..")🩵• مش مستوىٰ إجتماعي !• مش عادات و تقاليد !• مش ستايل !- الخمار فرض ، يعني جَنة ونار 🩵.

Bazz Logo Download

استكشف محتوى ممتع ومشوق

انضم لأكبر تجمع للمجتمعات العربية على الإنترنت واستكشف محتوى يناسب اهتماماتك

تم نسخ الرابط بنجاح تم نسخ الرابط بنجاح
لقد تم ارسال الرمز بنجاح لقد تم ارسال الرمز بنجاح