close

رواية جديدة اتمني تعجب الجميع " من أنا؟ " للكاتبة / إيمان أحمد، أو كاتبة زماني ❤ويلا بينا نبدأ بأول بارت ❤____________________________________________من انت لكى تعرفني ؟ (part 1) كان هناك عائلة كبير معروفة من زمن بعيد لها مكانة كبيرة فى كل مكان .*************************الشخصيات :مريم : بنوتة عسولة ومرحة وفرفوشة بس هادية بالمعني مش بتقعد ثانية واحدة غير لما تضحك الكل ،لديها ٢٤ عاما، خريجة من كلية ألسن، معاها اللغة العربية والإنجليزية والفرنسية وبتكمل كلية تانية وهي العلوم فضاء .أحمد : شاب ملتزم بيحب الهدوء والمغامرة والصدق واكتر حاجه بيكرها هي الكذب والخيانة ،دكتور بكلية العلوم ، عنده ٢٥ سنة وهادي ومتفاهم مع الكل.الحج أيوب : والد مريم ولديه من العمر ٥٠ عاما ، ولديه ٥ أبناء وهما :"مريم ،ومحمد، ومرام ، وموسي ، ومنه " ،شديد في المعاملة مع أبنائه لكنه طيب القلب جدا ومتفاهم معاهم دايما. والدة مريم: طيبة القلب جدا ولكنها أيضا شديدة في المعاملة مع أولادها أحيانا. وطبعا باقى الشخصيات هنعرفها قدام .----------------------------------مريم : يلا يا بابا علشان انروح لعمتو بسرعة .والد مريم (الحج أيوب ) : مالك يا بنتي مستعجلة ليه كده .مريم بكل فرحة : بالصراحة مبسوطة جدا علشان هشوف النونو الجديد هو و عمتو . والد مريم : ربنا يهديكى يا بنتي ويديكي على قد عقلك . قوليلي صحيح فين اخواتك ؟ مريم بكل جدية: تلقيهم تحت عند تيتا ، انا هنزلهم دلوقتي عقبال ما تجهز .والد مريم : ماشي يا بنتي . بعدما خرجت مريم من عند والدها ، نزلت وقامت بالنداء على اختها مرام : يا مرام انتى فين .مرام : انا اهو .سألتها مريم بكل جدية: طب فين محمد ومنه و موسي .مرام : بره قعدين قدام الباب .اخبرتها مريم بأنها سوف تذهب الي الخارج وتعود اليها. مرام : تمام . وبعدما خرجت مريم من الباب ، وجدت احد لم يكن  فى توقعها . ___________________________________________________ 》 "كم كنت ازداد شوقا ولهفة لرويتها" 《مريم: نعم حضرتك عايز حاجة. أحمد: اه بالصراحة هى فين والدتك الدكتورةمريم: هى مش هنا دلوقتي لو عايز حاجة قولى عليها وانا اقولها . أحمد: تمام اديها الحاجة دي وهى كده عارفة ماشي .مريم : ماشي تمام . مريم كملت طريقها لقت محمد اخوها فقالت له : كنت بدور عليك كنت فين . محمد : كنت بره يا بنتي عايزة ايه . مريم : يلا جهزتوا علشان انروح لعمتو ونشوف النونو .محمد ومنه فى نفس الوقت : مالك مبسوطة كده كانك هتشوفى حد مهم مريم : طبعا لازم اكون مبسوطة مش هشوف النونو برضوا 😂😂😂. محمد ومنه : اه طبعا 😂😂، مش اسمعتي عن يلي حصل النهاردة . مريم : اي هو يلي حصل ده .محمد : فى واحدة النهاردة لقوها وقعت من الدور 6 ومش عارفين ايه هو السبب . مريم : ربنا يرحمها ،ممكن يكون حد وقعها فماتت . محمد: عندك حق .الحج أيوب : يلا يا ولاد علشان نمشي ،روح نادي على اختك مرام وستك . محمد: ماشي حاضر يا كبير . الحج أيوب : امشي يلا من هنا يلي . مريم : واخيرا يا بابا انزلت وهنمشي . منه : يلا يا بابا يلا . الحج أيوب : يلا بدل ما تجبولى الضغط اكتر من كده .مريم ومنه ومرام في نفس واحد : بعد الشر عليك يا كبير . الحج أيوب : ما تتلمي يا بت انتى وهي يلي قدامي على العربية . مريم ومنه ومرام في نفس واحد: حاضر يا بابا . وبعد ما اركبنا ورحنا عند عمتو وماما وشوفنا النونو الصغير وكان قمر صغنن بس لسه مش لقين ليه اسم ومريم قالت لمامتها على يلي حصل ما بينها هى واحمد ومامتها قالت ماشي تمام . بس للاسف حصل يلي حصل ، مريم روحت هى وجدتها لوحدهم وباباها ومامتها واخوتها روحوا مع بعض فى العربية . ********************يا ترا ايه يلي هيحصل .. هنعرف فى البارت التانى ان شاء الله .اتمنى يكون عجبكم البارت . وياريت يكون فى تفاعل على البارت علشان اكمل . *******************

close
Eman Ahmad

لا توجد تعليقات حتى الآن!

كن أول من يعلق على هذا المنشور

تم نسخ الرابط بنجاح تم نسخ الرابط بنجاح
لقد تم ارسال الرمز بنجاح لقد تم ارسال الرمز بنجاح